Diensten

Omdat geen enkele onderneming gelijk is, betekent financiële dienstverlening altijd maatwerk.
Wat we meenemen is onze jarenlange expertise.

Door vervolgens samen met u een analyse te maken van uw situatie, kunnen we gericht ondersteunend te werk.

Debiteuren administratie / Huurincasso

Het tijdig en succesvol incasseren van de huur komt met de nodige uitdagingen. Om fouten en achterstanden te voorkomen, is een goede workflow essentieel.
Agios kan het klantportfolio van uw organisatie beheren om financiële risico’s te beperken. Wij verzorgen het volledige incassoproces, van klantacceptatie tot het incasseren van openstaande vorderingen. Knelpunten binnen processen rondom incasso en beheer worden verholpen en administratieve processen continu verbeterd.
Daarnaast zet Agios proactief in op een goede verstandhouding met stakeholders, zowel binnen als buiten de organisatie. Ook streven we naar het verbeteren van het betaalgedrag van de klant.

Crediteuren
administratie

Met hulp van Agios is de crediteurenadministratie van uw organisatie op orde. Iedere inkomende factuur wordt door ons in behandeling genomen, toegewezen, gecodeerd en verwerkt. Daarbij verzorgen wij de interne routing van facturen voor controle/accordering.

Uitstaande facturen worden nauwkeurig opgevolgd en na accordering gereed gemaakt voor betaling. Onduidelijke factuurgegevens en betalingen worden afgestemd met externe relaties en inhoudelijke/commerciële vraagstukken worden voorgelegd aan de interne opdrachtgever.

Servicekosten administratie

Agios kan volledig zorgdragen voor de servicekostenadministratie binnen uw organisatie. Een veelzijdig proces waarin we veel te maken hebben met externe partijen. Denk aan het verzorgen van de betalingen aan nutsbedrijven, klachtenafhandeling bij huurders en het overzicht houden in de servicekosten en warmtelevering voor o.a. huurders en huurdersvertegenwoordigers.

Servicekostenadministratie omvat ook:

  • Controleren en het maken van aansluiting met de grootboekadministratie
  • Controle op juistheid van coderingen
  • Boeken van de servicekostenfacturen
  • Verzorgen van tijdige verzending van de afrekenbrieven
  • Afhandelen huurcommissiezaken

Financiële administratie

Agios kan u helpen om weer grip te krijgen op de financiële administratie van uw organisatie. Dat doen we door onze expertise te combineren met de praktijk. Door goed te kijken naar uw specifieke situatie weten we precies waar we op moeten letten. Waar nodig implementeren we oplossingen zodat alle afzonderlijke onderdelen van uw financiële administratie weer een goedlopend geheel gaat vormen. In geval van uitval van personeel kunnen we het werk waarnemen zodat u verzekerd bent van een goede afhandeling van uw administratie.

Agios geeft u grip op uw financiële administratie middels o.a.:

  • crediteuren- en debiteurenbeheer
  • afboeking kleine verschillen
  • servicecomponenten aanpassen
  • aanspreekpunt voor relaties betreffende betalingen en facturen
  • boeken en afletteren van bankafschriften (vreemde valuta)
  • assisteren bij de werkzaamheden ten behoeve van de maandelijkse rapportages en jaarcijfers
  • assisteren bij de maandafsluiting
  • aanpassing streefhuur
  • huurprijsaanpassing i.v.m. woningverbetering
  • opstellen vertreknota’s
  • interne creditnota’s
  • opvoeren serviceabonnementen
  • controleren VVP berekeningen
  • BTW aangifte voorbereiden
  • vergunningen aanvragen bij gemeenten
  • jaarafsluiting
  • assisteren bij salarisadministratie
  • coördinatie huurcommissiezaken
  • jaarlijkse huurverhoging
  • opstellen van managementrapportages
  • grootboek- en tussenrekeningen beheren